Welcome/ 歡迎。

Welcome. Let us remember the Hong Kong of yesterday and today. 歡迎。讓我們一起記住昨日和今日的香港。
Facebook page: https://www.facebook.com/DisappearingHongKong
Please like!

Tuesday 21 May 2013

港乐经典台-陈百强的《偏偏喜欢你》(1983年)/ Hong Kong Pop Classical Station-Danny Chan's Loving You Along (1983)


懂要写些什么,只因偏偏喜欢你。

陈百强在三十年前的作品,至今听起来很痛。

你们认为是吗?


偏偏喜歡你

作詞:鄭國江
作曲:陳百強
編曲:周啟生

愁緒揮不去苦悶散不去
為何我心一片空虛
感情已失去一切都失去
滿腔恨愁不可消除
為何你的嘴裡總是那一句
為何我的心不會死
明白到愛失去一切都失去
我又為何偏偏喜歡你

* 愛已是負累相愛似受罪
心底如今滿苦淚
舊日情如醉此際怕再追
偏偏癡心想見你
為何我心分秒想著過去
為何你一點都不記起
情義已失去恩愛都失去
我卻為何偏偏喜歡你



Am at a loss of what to type, as I love you along. 

The late Danny Chan's classical song released 30 years ago, is still so endearing painful everytime the records played. 

Below is the clip that featured him singing this song in Asian Music Festival. 

No comments:

Post a Comment